Wizerunek trzeba do priorytetów na współczesnym rynku. W dobie upowszechnionych mediów masowych oraz licznych kanałów przesyłania informacji, jego budowanie jest sporym wyzwaniem. To samo dotyczy ochrony wizerunku marki.
Wystarczy chwila nieuwagi czy jedna nieprzemyślana decyzja, ażeby postrzeganie firmy zostało zaburzone. Chcąc uniknąć takiego scenariusza, warto wiedzieć z czego składa się wizerunek marki.
Zaufanie na pierwszym miejscu
Wizerunek danego podmiotu przede wszystkim opiera się na jego wiarygodności. Klienci i partnerzy biznesowi muszą postrzegać firmę jako rzetelnego specjalistę, znającego się na rzeczy i stawiającego na wysoką jakość oferty. Patrząc na wizerunek firmy w ten sposób, nie będzie przesadzą stwierdzenie, że składa się na niego wszystko to, co tyczy się przedsiębiorstwa. Będą to jego produkty, świadczone usługi, ale również zespół pracowników, dodatkowe aktywności, jak np działania charytatywne. W dużym uproszczeniu wizerunek tyczy się zarówno zlokalizowania siedziby firmy, jak i wręczanych przez nią gadżetów reklamowych.
Ludzie też są ważni
Bez ludzi nie byłoby żadnej firmy. Przynajmniej na razie, ponieważ innowacyjne technologie wciąż zależą od swoich operatorów. A zatem kreowanie wizerunku działalności gospodarczej opiera się na specjalistycznym kształtowaniu zespołu, jego kierowaniu , a dodatkowo nadzorowaniu. Każdy pracownik powinien być świadomym, że swoim wyglądem, zachowaniem i kompetencjami wpisuje się w tworzenie zewnętrznego i wewnętrznego wizerunku swojego pracodawcy.
Źródło: http://www.dobrywizerunek.net.pl